Sunday, November 24, 2013

FWB - Friends With Benefit

Hai, Assalamualaikum.

Well, actually tak tahu nak post apa pun. Saja nak cakap pasal topik ni.

Tahukah anda apa itu 'friends with benefit'? Okay, skemanya ayat. ' Friends with benefit' or kawan berkepentingan is a term to show that you are not fully sincere to befriend with someone. In easier words, you only use him/her to for your own easement.

Jujurnya aku takut kalau aku salah sorang yang mempergunakan kawan. Kawan baik aku, Syaz, dia ada kereta. And dah few times jugak aku keluar dgn dia and of course lah dia yang drive kan. Itu tak kisah sgt, cuma taknak la rasa mcm kalau nak pegi mana-mana tu mcm diaaaa je kena drive. Aku takut nak ajak dia keluar sbb mst lah dia yang kena drive. Even kalau dia yang ajak pun, aku takut nak minta tolong dia ambikkan dekat kolej sbb rasa mcm menyusahkan dia unless dia yang kata dia datang ambik. Ada sekali tu je mmg terpaksa suh dia ambik sbb Touch n Go dah abes and there is no way la aku blh pegi Seksyen 7 naik bas tanpa duit kan? So.. yeah. Aku taknak la dia fikir mcm aku ni gunakan dia pulak. Asal nak keluar je ajak dia. Tapi since dua2 tgh busy, takde isu la kot kat situ.

Lagi satu, bukan Syaz sorang je yang ada kereta. Few other friends pun ada jugak. Tapi yang tu, jarang la nak menumpang diorang. Paling2 pun Afiqah je la. Heee. Tapi sem ni baru 2,3 kali je keluar dgn Afiqah sbb dia duk ulang alik dari Bangi kaaan. Juah tu. Susah la nak jumpa. Tambah pulak dah lain kelas. Hmmmm.

Then yang paling risau sekali is kawan2 yang kat oversea. Name it, segala negara ada. Jepun, UK, Aussie, Jordan, Mesir, tah mana-mana lagi lah. Sebabkan aku ni hantu buku, quite frequent lah aku mintak tolong kwn2 oversea ni belikan. Hehe. Abes, kat Malaysia takde jual. Plus currency dorg, especially UK senang sikit. Nak convert MYR ni.. alahai, leceh gila! Baru2 ni minta tolong Zaf carikan. CARIKAN aje kalau ada. Then last week dia whatsapp tanya kat kedai buku takde . Nak suh belikan online ke? Kalau nak, bagi alamat kat dia. Ohoiiii sape tak happy oiii! Dulu buku dari UK pun tak bayar sbb Shyries kira bagi hadiah la. Omaigaaaad, terharu!

See, kadang alasan mcm ni la buat aku takut narnya. Bukan la niat aku nak mempergunakan diorang, minta tolong je. It's good that you maintain a good relationship with others, so takde lah rasa segan sgt nak minta tolong! Dulu narnya pernah ada isu dgn Zaf kejap, tapi before abes sekolah kitorang ok dah. Sampai sekarang ok jee. Hihi.

Dengan Syaz is a different story sbb aku taknak gunakan atas nama 'kawan baik' untuk selalu minta tolong dengan dia. Tak kira la tolong apa pun, duit ke, makan ke, apa ke. Selagi aku boleh manage diri sendiri, I'm fine.

Ok, dah la. Macam panjang sgt. Bukan ade org baca pun. HAHAHA. Apa yang aku cuba sampaikan ialah, jangan la gunakan kawan untuk kepentingan diri. Okay?

No comments: