Sunday, October 27, 2013

True Friends?

Hai! :D Assalamualaikum.

Few days ago, or perhaps few weeks ago, I posted this status;
Yeap, try fucking up once, and see who still stands by you. Tapi pasal status ni jugak lah, ada hamba Allah ni PM kat Facebook. Dia kata kat aku, aku takleh la expect people act the way I want yada yada tu. And I was like, "Apa yang salahnya dengan status aku tu?" I mean, really, tang mana yang nampak aku ni suruh orang buat apa aku nak?

Tak pernah la seumur hidup aku, aku demand orang ikut cara aku. Aku banyak ikut orang ada lah. Tu pun for the sake of 'aku-malas-nak-gaduh-tak-nak-bertekak-so-we-go-on-je' mood. Alahh tak suka la remeh2 ni. Nak cakap nak, taknak cakap taknak. Deal?

Lepas tulis status ni, aku pun gatai pi WhatsApp sorang ni. Asking the very same question. Saje la random. And jawapan dia?

Maap fon kita takde printscreen lah!
Ada ke aku disamakan dengan anak kucing? Seriously kucing? Ke kau nak cakap aku comel macam kucing ni? Hahah. Okay, okay. Patah balik.

Sebenarnya apa yang aku cuba sampaikan dalam status tu, aku nak cakap, kalau kau betul kenal orang tu, takde la issue mcm ni. I mean, if he/she really fucked up, kau lah yang patut tolong kan? Habis tu apa guna kau jadi kawan dia? Menghabiskan duit dia? Menyusahkan dia? Mesti la tak kan. Kalau dia ada masalah, mesti la kena tolong. Orang tengah down, jangan la kau tambah masalah dia lagi. Mesti dia nak someone ada untuk dia, dengar masalah dia. Kalau semua orang pakat biarkan dia dengan life dia yang dah fucked up tu, kat siapa lagi dia nak minta tolong. Ye tak?

Itu je la sebenarnya. So, cuba korang fikir, adakah korang kawan yang akan ada untuk kawan korang atau... bila masalah besar timbul, korang orang pertama lari dari dia?

p/s: I wonder if there would be anyone who would the same to me. If I really fucked up. For the time being, it's just minor problems that I can settle on my own. Major probs?

No comments: