Wednesday, March 9, 2011

Melampau Sangat!

Waaaaarghhhhhhhhhhhhh!Sumpah geram giler nak mati!Ingat aku ni apa?Sukati jek nak tuduh2,fitnah2?Tak tau ke dosa fitnah tu lg besar dari dosa membunuh?Tak rasa bersalah ke makan daging saudara sendiri?Ada aje idea nak cari pasal dgn aku.Kalau xsebab kau tu lg tua dari aku,aku da lawan tau tak?!Aku diamkan aje coz aku tau xde guna aku lawan balik.Tp jgn ingat diam aku ni diam xkisah!Aku SANGAT KISAH!Ape masalah kau narnya hah?

Kisahnya camni....
Pagi td Si B tetibe dtg kat aku n ckp suh jumpe si A before jumpe dia balik.So aku gi jumpe si A n tnya,knp si B suruh jumpe.Si A kate xtau.Aku pelik laa,xkan xtau.Then kuar nk gi cari si B.Rupenya si B kuar gi tempat len.Then fine la.Tgh elok mkn sarapan,si B balik n tanya aku,da tanya si A belum?Aku ckp dah.Kebetulan si A ade kat dapur masa tuh.Si B tanya,so camne?Aku tanya balik,camne ape?

Maka,si B pun citer ape yg jadi.Katenya,si C nih nak pakai rantai pg td.Tgk2 kate rantai tu tak ada.So,kiranya,nak mengata aku laa yang ambik?Kononnya rantai tuh kwn si C beli kat Indon.So?Ingat aku nak sangatlaa amik.Aku pun xtau si C tuh ade rantai.Yg si A ni konon2 nak menyedapkan hati aku kate dia bukan nak tuduh,tp kiranya aku da jd suspek laa.Aku diam je laa.Nak cakap ape.Nak menjawab,nanti dikata kurang ajar laa pulak.Dalam hati da meletup2 dah ni.Kalau bom,aku rase da lama dah meletup!

Aku mencari alasan nak kuar.So aku dgn si A ni gi kuar srapan sama2 walaupun aku da makan td.Tp aku xde la makan skali.Juz teman jek.Masa tgh sarapan tu,kitorg membincangkan ape yg dah jadi.Aku rasa cam tau je sape punya keje fitnah aku nih.Tp tak berani laa nak tuduh.Buat tambah dosa aja.And ini bukan kali pertama aku kena camni.Aku rasa org tu saja amik barang si C and bukan barang si A sbb dia tau,kalau aku nak amik barang si A,mst aku tanya dulu n si A pulak akan bg kebenaran.

Tp serius aku sgt xpuas hati dgn tuduhan tu!Buat org yg saje cari pasal ngan aku tuh,bawak2 la insaf.Ko bukan muda lg.And utk si C pulak,kalau tak kenal,jgn main syak ja.Selidik betul2!Ko tu pun da stgh abad.Ingatan da tak kuat,tp nak tuduh2 org pulak.Utk org lain yg seakan-akan menyokong tuduhan tu,fikirkan balik.Mak bapak aku xajar mencuri tau!And aku rase sgt bersalah if aku amik brg org tnpa kebenaran.

Aku ni teraniaya tau.Doa makbul.Satu masa nanti,kebenaran terbukti gak depan mata sume org!

3 comments:

SHASHA the gorgeus said...

apelaa ABC. pening aku bce. hahaa. saba okee.

silah said...

erkk pening

aish-nachos said...

ngee..xtau nak citer cmne.nma trpaksa dirahsiakan.