Sunday, February 14, 2010

Dekat tapi Jauh..

Dekat tapi jauh..
Di hadapan tapi di belakang..
Di sisi tapi tiada..

Daerah ini pernah
Dihuni oleh dia
Namun setelah pergi
Dia tidak kembali
Jika dia kembali
Bukan dengan kerelaannya

Ni kali pertama
Aku dapat menyelami perasaan 2org sekali gus..
Mmg perit..sangat!
Aku xtau knp aku yg 'terpilih' utk merasa 2 perasaan yg hampir sama tp berbeza nih..
Aku rasa aku xsekuat yang lain..
Tp knp aku jugak yg rasa?

Org pertama yg aku faham perasaannya..Kak Hani..
Paling perit berbanding yg sorg lagi..
Bayangkan..keinginan dia nak tgk sume ahli dorm dia ade..
Tp akhirnya tinggal 5 org..
Walaupun pd mata kasarnya 7 org..

Camni..Last year..
Senior dorm ade 7 org je coz Kak Pesz xbalik..
Then Kak Fuzah n Kak Nabilah lak dpt BGP(Bilik Gerakan Pengawas)
Mesti la Kak Hani marah giler..Sampaikan hari dorg nk turun BGP tuh..
Kak Hani xtolong pun dorg kemas..
Then,dorg berdua sgt jarang balik dorm..ok,maybe busy..
Kitorg yg junior mase tuh.mmg xphm pape..
And aku igt lagi sebaris ayat Kak Hani mase Kak Nabilah naik dorm..
"Bkn ko yg jaga dorg Shezoe..kitorg yg jaga.."
Perghh..mesti Kak Nabilah terasa giler..

Next..perasaan seseorang yg aku dapat fahami..Kak Erul..
Perasaan dia bile xde org kat sebelah..
Sorg2..walaupun ade lg 4org dlm dorm tuh..
Sedih narnya..se cam duk sorg2 jek..
Tiap2 malam..aku tido ngadap lain..
Dgn harapan,aku xteringat n pkir ape Kak Erul rase..
Tp xleh..
Sb setiap kali aku terjaga dr tido..
Aku tetap terpandang arah tuh...

Ape yg aku nak ckp kat sini..
Ape yg satu dorm rase..satu SARJANA 6 rase..
Bila sorg ahli dorm dpt BGP..
Bkn xsuke dan bangga..
Tp perubahan yg kitorg nampak tuh..
Terlalu sakit n perit utk kitorg..

Yang paling terasa..of coz aku..
Sbb ortg tuh..adalah BEDMATE aku sendiri!
Walaupun kitorg xrapat sgt..
Xbermaksud aku xpeduli pasal dia lgsg!
Sbb tu la tiap2 malam aku tido pndg arah lain..
Supaya aku xperlu pndg katil dia..katil Chikun!
Memandang tilam dia yg terlipat kemas kat sebelah aku
Buat aku rasa kosong sgt..!

Lagi2 bila dia dah berubah..
Xtau la samada budak2 dorm je yg perasan atau
Dia yg sememamgnya da berubah..
Kalau dulu jumpe kat sekolah dia masih boleh tersenyum..
Tp nape skrg dia buat2 xkenal???
Even KD yg kelas kt sblh kelas dia je..
Xkan la sampai xnak tegur???

Tah la..
Dia kate dia xsuke sgt nk turun BGP tuh..
Kitorg xtau ape yg dia rase narnya..
Junior masih terlalu awal utk faham..
Aku xnak ade junior yg benci dia..
Dan aku xnak Shyries mengulang ayat yg sama seperti ape yg Kak Hani kate...

No comments: