Saturday, April 25, 2009

Hari Sukan...

Yeap..baru lepas Hari Sukan..Hari Sukan hari Khamis aritu (23 April 2009).Sehari suntuk ley ak?Dr pg sampai kul 6.15.Mau nya xpenat.Aduu..sakit kaki dowh...Kak Nik masuk bahagian yg lompat2 tu..

pg uh sume dak Sarjan kena calit cat kt muka.Mase uh aku da sudah calit.Diri sebelah Kak Nik.Xperasan kt jari dia ade cat putih.Pastu dia gi calit kt hidung aku.Nakal punya senior!Grr...xpasal2 aku kena gi cari cermin nk bersihkan.Dia boleh gelakkan aku pulak..Kak Nik ni..

Pg tu acara padang.Lari,lompat jauh,lompat kijang,lompat tinggi n lontar peluru..Kitorg ade pertandingan khemah berhias n sorak.Sorak ni bukan la cheerleaders.Just cam sorak n nyanyi lagu rumah.Kitorg sgt bersemangat!Siap lawah dgn rumah Best lg.Sampai xde suara la.

Break kul 11 sampai kul 2.Balik dorm,tido jap.Letih gila ley ak?Kul 1 lebih bgn sembahyang.Then get ready nk turun pdg balik.Sgt letih wohh...Petang baru la majlis dirasmikan.First skali perbarisan(aku la uh).Then ucapan yg sgt panjang.Sakit kaki aku.Adoihh...then sambung few larian n ape tah lg.Sorak tetap ade coz markah diambil.

Da kul 5 lebih baru start penyampaian hadiah.Sarjan johan sorak.Yeah..xsia-sia kitorg jerit kat padang.Sampai hilang suara.Habis hari Sukan kul 6.15 p.m.

Habis sukan,aku ajak Kak Nik teman cari cikgu Suhailah.Nak htr kad outing.Kak Nik dgn baik hatinya tunjuk ktne bilik warden cikgu Suhailah.Da htr kad,cikgu kate esok (Jumaat) baru pulangkan.Aku ajak Kak Nik balik.Tp Kak Nik cam xdgr.3 kali aku ulang.Aku tanya Kak Nik,dia tunggu ape yg dia xnk gerak tu.Tetibe dia cam marah.Dia kate cepatla amik balik kad outing aku tu.Aku ckp la kt dia,dh 3kali aku ulang,hari jumaat baru dpt balik.So dia jalan terus gi DM.Aku kalau da penat xde selera nk mkn.Lgpun aku nk mandi.Rimas.

Tp ape pun thanx kat Kak Nik yg sgt baik nk temankan aku htr kad.Kalau xde dia,sape nk teman aku?Kak Nik..thanx ya..Org sayang Kak Nik!

1 comment:

nurul kamariah said...

eh, baru habis hari sukan ye? saya dah lama dah. ha, kalau awak tahu, hari ni sktd ada hari sukan. saya tak pergi sebab letih sangat tahap maksimum. saya sangat penat asyik nak plan an aktiviti untuk xtreme race. hari tu saya dera diorang makan seketul besar belacan. baju diorang pulak habis melekat warna kuning serbuk kunyit yang dijamin kekal sampai bila-bila. hehehe...